Tanulók figyelemfenntartó képességének vizsgálata multiszenzoros rendszerekkel

Az Elektronikus Eszközök Tanszékén zajló, 2022-ben indult kutató munka keretében célul tűztük ki a középiskolás tanulók és egyetemi hallgatók figyelemfenntartó képességének, aktivációs szintjének változását és esetlegesen átélt flow-élmény érzékelését lehetővé tevő multiszenzoros rendszer kialakítását. A kutatómunka legfontosabb újdonsága, hogy a kialakitandó rendszerrel lehetővé válik a csoportos, ún. terepi vizsgálatok végrehajtása.

Az önálló laboratórium első feladata szakmai forrásokra támaszkodva (folyóiratcikkek, kutatási jelentések, esetleg már kapható termékek tulajdonságai stb. alapján) meghatározni, hogy pontosan milyen fiziológiai jellemzők monitorozásával figyelhetők meg a bevezetőben kiemelt célok. Továbbiakban pedig egy vezetéknélküli, könnyen felhelyezhető, kényelmes viseletű, de megfelelő jel-zaj viszonyt biztosító, a pszichológiai és fiziológiai vizsgálataink céljára megfelelő fejpánt kidolgozásaa feladat.

A megkezdett önálló laboratórium munka több irányban is továbbvihető: EEG szenzor fejlesztése, pupilla mozgás követése, véroxigénszint és pulzus mérése, rendszerintegráció, vezetéknélküli kapcsolat kialakítása stb.

A téma szakdolgozattá, diplomatervvé is tovább vihető. Tudományos Diákköri Konferencián (TDK) történő bemutatása feltétlen javasolt!

A feladatra maximum két hallgató jelentkezését várjuk. A feladat csak a konzulesekkel történt előzetes egyeztetés alapján választható!

 

  • Képesség az angol nyelvű műszaki szakirodalom feldolgozására.
  • A tématerület interdiszciplináris jellege miatt érdeklődés az anatómia, neurológia, továbbá a didaktika és pszichológia tudományterületek iránt.